Gå till navigation - Gå till subnavigering - Gå till innehåll

Fakta om Kristinehamn, lättläst

Kristinehamn ligger i landskapet Värmland
på stranden till den stora sjön Vänern.

I Kristinehamns kommun bor 24 tusen personer.
Här finns många företag
och allt fler människor flyttar hit.
Vi har bra skolor och ger vård och omsorg
för dem som bor här.

Människor som bor här
ska kunna njuta av livet.
Det är en liten kommun
där du ska känna dig trygg.

Vi ligger mellan fler stora städer i Norden:
Stockholm, Oslo och Göteborg.
Vi har nära till två flygplatser:
en i Karlstad och en i Örebro.

Klicka här för att ladda ner
en broschyr med information om Kristinehamn